søndag den 6. oktober 2013

One month!

I dag har jeg været herover i præcis et måned. Tror man skal prøve at være udvekslingsstudent for at forstå hvordan det føles! Det har været den længste måned i mit liv, men samtidig er ugerne virkelig gået stærkt.
Men siden sidst er der sket lidt af hvert.
Forrige uge var det Spirit Week som vil sige at man "klædte sig ud". Upperclassmen, som er junior og senior, havde et tema hver dag og underclassmen, freshmen og sophomore som er mig, havde et andet tema hver dag. Mandag havde jeg "Pajama day" som var noget så behageligt. Jeg hoppede i pajama pants og et t-shirt. Tirsdag havde vi "Would you be my friend if I wore this?" og onsdag var det "Safety day". Jeg havde snakket lidt med folk og fik at vide at de to dage gik folk ikke så meget op i det og jeg havde derfor bare normalt tøj på som mange andre. Torsdag var det "Twin day" hvor jeg var twin med en dansk udvekslingsstudent - ikke fordi vi ligner hinanden men en fælles veninde var helt oppe at køre over at vi kunne være twins og vi ville uden tvivl blive de sejeste twins fordi vi kunne snakke dansk sammen, så det var hvad det endte med. Fredag var det "Purple & White" som er skolens farver. Da mit skab ikke ligefrem er fyldt med lilla tøj købte jeg mig en af skolens t-shirts. Det var uden tvivl den dag hvor flest klædte sig efter temaet (Upperclassmen havde også P&W day).
Onsdag i Spirit Week havde vi to timer tidligere fri da der var stort lærermøde eller sådan noget, så efter skole tog mig og fire andre ud at spise frokost. Vi spiste på en lille cafe kaldet "It Spot" som var virkelig hyggelig og maden var vildt god. Efter det tog vi hjem til en af dem, Jocelyn, som er hende jeg nok snakker mest med. En af mine classes er med hende og det er hende som har introduceret mig for den gruppe jeg snakker med.
Fredag var der Homecoming hvilket var derfor vi havde haft  Spirit Week hele ugen. Det betød at jeg skulle se min første football game og til min første "dance". På andre skoler, som jeg forstod det, er homecoming meget formel, men det er det af en eller anden grund slet ikke på min skole. Det var meget anderledes end fester i Danmark. De danser fuldstændig anderledes og musik er heller ikke det samme som i Danmark.
Min første football game - ret god oplevelse selvom de tabte stort!
Fredag var der også en assembly på skolen. Det vil sige at hele skolen mødtes i hallen og så lavede senior'ne et "show". De kom løbende ind, råbte og dansede og fejrede at det var "deres år". Så blev der kåret Homecoming Prince & Princess på hver årgang og Mr. & Mrs. Bulldog. Bulldog er "maskotten" til skolen og alle elever er "Bulldogs".

I sidste uge fejrede vi Scotts fødselsdag hvor vi fik en fantastisk kage Mimi havde bagt. Den var overfyldt med "Chocolate Buttercream". Det lyder ret klamt og det var det egentlig også - men det smagte så godt!
I lørdags besøgte vi Mimis veninde som bor i en husbåd. Det var så hyggeligt og har da også fundet ud af at når jeg bliver gammel og grå skal jeg bo på en husbåd. De havde også en båd, så vi sejlede ud til en restaurant. Der var utrolig smuk solnedgang og det så rigtig godt ud med alt lyset inde fra byen!

Derudover er tiden gået med lektier og i går tog mig og Scott ud for at se en af Yales meetings (løbe konkurrence).
Et af de største årlige meetings han er til med næsten alle skoler i staten. 
 Ellers bare lige lidt billeder hvor i lidt kan se hvordan det ser ud her i området, en af hallway'ene på skolen og hvad vi bruger vores tid på i Computer Science. Ret let fag som egentlig bare er hygge. Vores sidste opgave var at lave et Pong-game der så lidt anderledes ud end bare en rund bold der flyver mellem to spillere.
På vejen hjem fra skole, her er ret smukt. 

Tom hallway. 

Pong-game. Er blevet til verdens mest tekniske person når jeg kommer hjem!
Min mor og veninder skælder mig ud for ikke at skrive nok, skal nok prøve at blive bedre. 
Derudover håber jeg at alle stadig har det godt derhjemme. 
- Stine

1 kommentar:

  1. Hej Stinemus
    Jeg elsker at læse dine indlæg, så jeg kræver hermed også flere indlæg!!!
    Jeg håber du har det godt <3
    Kys Rikke Rask

    SvarSlet