søndag den 8. december 2013

Christmas

Så er det blevet december og jeg havde nok lidt regnet med at jeg skulle leve i en Amerikansk julefilm med sne i storemængder, alt for meget julelys på ALLE huse og julemusik der bare var der på magisk vis - I ved, præcis som i film. Men altså, selvom vi har minus græder og Seattle er en by med MEGET regn, er der selvfølgelig fuldstændig blå himmel uden en eneste sky, så ingen sne her.
Og så har jeg også fundet ud af at december måned ikke rigtig er noget herover, der er få huse med mere julelys end normalt, men ellers er der faktisk ikke mange huse der overhovedet har lys ude. Julemanden kommer heller ikke herover hver dag med en lille pakke, som han ellers altid har gjort hjemme på Tjalken, og de kender heller ikke til adventsgaver - men mor og far (regner mest med at det er mor der har stået for dette) har været så søde at sende julekalender herover. Så det går på skift hvem der får en pakke hver dag. Indtil videre har vi bl.a. fået kalenderlys (som vi er ret meget bagefter med), remoulade, kogebog med dansk julemad, lakrids og bedst af alt - risengrød, eller nærmere grødris. Jeg er så glad! Derudover har familien Gråbæk også været så søde at sende adventskalender. 

Fredag tog vi (min værtsfamilie og jeg) Down Town hvor der var juletræ, julelys og karrusel. Det var rigtig hyggeligt og jeg kom lidt i julestemning, men det er altså svært uden sne. 

Karrusellen skulle da prøves. 


I dag (søndag) har vi julet lidt. Vi har fået pyntet lidt op, samlet juletræ (ja, samlet! For det lå i en boks nedenunder - herover har mange bare et plastik træ) og lavet risengrød. 
Altså det med et plastik juletræ ved jeg ikke helt hvad jeg skal sige til. Det er da en meget sjov amerikansk oplevelse, men det dufter ikke af jul og det er bare ikke lige så hyggeligt at bære det op fra kælderen, som at fælde det i en skov. Men vi har fået det pyntet med julekugler (læs; overdrevet mange julekugler), engle, julemænd og en stjerne på toppen og det er endt med at ligne et ægte træ. 

Derudover lavede jeg også risengrød og det endte faktisk ud ret godt. Dog har Yale ikke ville tro på at jeg er en dårlig kok, for han siger at det ikke kan være svært at lave mad, indtil risengrøden så kogte over for mig i dag - men det smagte stadig godt! Mimi og Scott var ret vilde med det og tror også Yale synes det var okay. Glæder mig allerede til at lave det meget mere her i julen! 
Efter det lige var kogt over...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar