lørdag den 21. december 2013

Gymnastic meet & a little snow

Jeg har nu deltaget i to gymnastik konkurrencer, som faktisk er gået godt. Hvert meet foregår på forskellige skoler (har by the way kørt i rigtige amerikansk skolebus for første gang!!!!!) og derfor fik vi gymnaster en time tidligere fri sidste torsdag for at vi kunne nå frem til konkurrencen til tiden. Kl. 4 pm starter JV konkurrencen, som er for de "dårligere", nybegyndere (eller bare dem som ikke har gået siden de var tre år) så det vil jo egentlig sige mig, men da Garfield har et lille hold er vi alle nød til at konkurrere i Varsity, altså med de helt vildt gode. Så vi venter alle bare og hepper på Roosevelt's hold indtil kl. bliver 7. Som jeg har skrevet i et tidligere indlæg træner vi på en anden skole med deres hold, altså Roosevelt High School. Når kl. så slår 5 er vi parat til 2 timers opvarmning, det lyder af meget men det er det egentlig ikke. Vi starter med 20-30 min normal opvarmning - løb, smidighed osv. Derefter rotere skolerne rundt på de forskellige events, bom, barre, vault (har ingen ide hvad det danske ord er for det) og gulv og så er der ellers gået to timer og så starter konkurrencen. Det foregår på samme måde som opvarmningen, hvor skolerne rotere rundt på de forskellige events. Alle gør deres rutine eller spring afhængig af hvilket event vi er på. Der sidder en dommer og vurderer og du får dine point. Efter godt to timer er vi færdige og der er præmieoverrækkelse. Udover at Garfield's hold er lille, er vi også ret dårlige. Vi har 2-3 stykker der er ret gode og resten af os er nybegyndere eller har gjort det i et par år så vi er endt med en sidste plads hver gang, men det går nok og vi forventer ikke andet.
GO BULLDOGS!
Vault - hvor jeg faktisk fik 7.2 point ud af 7.8

Bom - er ret stolt over at jeg ikke er faldet af til konkurrence endnu. 
Gulv - det jeg kender fra gymnastik i Danmark
Derudover havde vi sne i fredags, ja havde, for det er allerede væk igen. Det var det faktisk allerede 4 timer efter det begyndte at sne. Der har mange gange været snak om at der ville komme sne, men det er aldrig kommet før fredag. Torsdag sagde de i radioen at der helt sikkert ville komme sne over natten, så hvis der var nok ville det betyde snefri fredag. Der var meget lidt sne, 2 cm eller deromkring men det var nok til at skolen startede to timer senere end normalt, men da det var sidste dag inden ferie betød det også to timer tidligere fri. Så to timer senere mødetid og to timer tidligere fri betød 15 minutters klasser, så jeg fik lov at blive hjemme. Yale kom løbende ind til mig fredag morgen og hev mig op og udenfor. Han var helt oppe at køre over "hvor meget" sne der var, haha, og sagde at det var meget sjældent at de fik så meget.
I morgen tidlig køre vi til Boise, Idaho for at holde jul med Mimi's familie og kommer hjem om en lille uges tid, men det hører i mere om når jeg er hjemme.

Håber i alle får en rigtig dejlig jul!
-Stine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar