mandag den 17. februar 2014

Hawaii #2

DAG 2

Anden dagen, første rigtige dag, startede med morgenmad på hotellet, som forresten ikke var skide god. Derefter gik turen til stranden, hvor den stod på surfing. Det var pisse fedt, og faktisk ikke så svært som jeg havde regnet med. Vi havde heldigvis "trænere" som lærte os lidt inden vi gik i vandet, derefter var det bare med at padle i evigheder, virkede nok længere end det egentlig var. Så var det tid til at "catch the waves". Trænerne holdte fast i enden af vores boards indtil der kom en god bølge og så råble de ellers "PADDLE, PADDLE, PADDLE!". Hurtigt blev det så til "STAAAND UP!". Så gjaldt det ellers bare om at komme op og holde balancen og så havde du ellers "catched a wave". Det var pisse fedt og pisse hårdt for armene.
Derefter skulle vi ud på en catamaran båd. Da vi kom et godt stykke ud så vi en del sea turtles (vand skildpadder, hav skildpadder, hvad hedder det?) og en hval! En ægte hval!!! Den var så vildt, det hoppede bare lige så fint rundt!


Johanna fra Sverige og jeg 
Signe fra Danmark og jeg
Resten af dagen havde vi bare tid til at være ved stranden og kigge rundt i byen igen. Om aftenen spiste vi på pizzaria.

DAG 3
Dagen startede med lidt kulturel sightseeing. Derefter kørte bussen til Dole Plantation for at smage "the best pineapple whip in the world". Det var ret så lækkert!
Pineapple whip

Johanna og jeg.
Derefter gik turen til North Shore hvor verdens største surf konkurrencer bliver afholdt. I forbindelse det, stoppede vi også i en lille by hvor vi havde tid til at spise frokost.
Vildt store bølger

Fra venstre: Mig, Kirstine fra Danmark, Johanna fra Sverige og Signe fra Danmark. 
Derefter gik turen til The Polynesian Culture Center. Her var der små "shows", vi lærte en lille hula dans, en lille ukulele sang og spiste aftensmad. Efter maden så vi et show kaldet "Ha - the Breath of Life". Vejret var ret dårligt og vi var gennemblødte det meste af dagen.
Et af de små shows. 
Endnu et - det øsregnede. 

Ukulele lesson

Ha - the Breath of Life
Anden og tredje dagene var også helt fantastiske dage. Jeg savner det så meget nu når jeg sidder og kigger billeder igennem, Hawaii skal jeg helt klart tilbage til engang!

-Stine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar